Nasze konkursy i projekty

Konkurs literacki Illustrated Storybook Competition for Young Writers

Konkurs literacki Illustrated Book Competition for Young Writers to cykliczny projekt zainicjowany przez naszą szkołę, skierowany do uczniów ursynowskich szkół podstawowych. Jego celem jest promowanie znajomości języka angielskiego wśród dzieci, rozwijanie ich kreatywności oraz umiejętności pisania w języku angielskim.

Pierwsza edycja konkursu odbyła się wiosną 2016 roku, a jego efektem jest wydana przez Towarzystwo Edukacyjne Sokrates książka ‚Harley’s Adventures’, będąca zbiorem wybranych nagrodzonych i wyróżnionych prac literacko-plastycznych, przygotowanych przez dzieci. Druga edycja konkursu odbyła się wiosną 2017 roku, a jej tematem było ‘Harley’s Friends From Six Continents’. Nagrodzone prace zostały opublikowane w formie książki we wrześniu 2017 roku.

Trzecia edycja konkursu, zatytułowana ‚Harley in Space’, odbyła się na początku 2018 roku i została objęta Honorowym Patronatem Burmistrza Dzielnicy Ursynów, Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE oraz wydawnictwa National Geographic Learning.  Jej owocem była kolejna książka, która jeszcze przed wakacjami trafiła do szkolnych bibliotek.

W roku 2019 zapraszamy uczniów klas IV – VIII do udziału w czwartej edycji, także objętej patronatem Burmistrza naszej dzielnicy, której tematem są podróże głównego bohatera w czasie –  ‚Harley and the Time Machine’. Każda praca powinna zawierać od 4 do 6 ilustrowanych stron w formacie A4 lub A5. Uczestnicy konkursu powinni złożyć samodzielnie wykonane prace konkursowe u nauczycieli języka angielskiego w swojej szkole do 28 lutego 2019r.  Oceniana będzie kreatywność, zawartość merytoryczna, poprawność językowa, samodzielność wykonania oraz staranność wykonania prac konkursowych.

Nagrodzone prace zostaną opublikowane w formacie książki, która zostanie wydana przez Towarzystwo Edukacyjne Sokrates przed końcem roku szkolnego 2018/19.

Pobierz ulotkę informacyjną

Regulamin konkursu można pobrać tutaj.

 

 

English Speaking Countries in a Nutshell

‘English-Speaking Countries in a Nutshell’ to dzielnicowy  konkurs realioznawczy dla dzieci, który Sokrates organizuje wspólnie z SP nr 319 w Warszawie. Konkurs objęty jest honorowym patronatem Burmistrza Dzielnicy Ursynów  oraz Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE.

Konkurs ‘English-Speaking Countries in a Nutshell’ skierowany jest do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej i składa się  z dwóch etapów, w czasie których uczestnicy muszą wykazać się szeroką wiedzą o Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Irlandii, Australii  i  Nowej Zelandii, a także znajomością języka angielskiego na poziomie A1+/ A2.

Celem konkursu jest promowanie znajomości języka angielskiego oraz zachęcanie dzieci do pogłębiania wiedzy o krajach anglojęzycznych, rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacji oraz zachęcanie uczniów do czytania w języku angielskim.

Wszyscy uczestnicy otrzymują książeczkę z informacjami o krajach anglojęzycznych pt.: ‘English-Speaking Countries in a Nutshell’, a zdobyta w ramach przygotowań wiedza jest szczególnie przydatna dla dzieci zainteresowanych udziałem w konkursie kuratoryjnym z języka angielskiego.

Nagrodą główną dla zwycięzcy konkursu jest roczny kurs języka angielskiego, ufundowany przez Towarzystwo Edukacyjne Sokrates.

Więcej informacji na temat tegorocznej edycji konkursu już wkrótce na naszej stronie.

 

Warsaw Super Spellers

Warsaw Super Spellers  to dyktando w języku angielskim dla młodzieży, którego celem jest propagowanie znajomości języka angielskiego, a jego data tradycyjnie zbiega się z obchodami Europejskiego Dnia Języków, przypadającego na 26 września.

Pomysł dyktanda zrodził się jako rezultat współpracy pomiędzy Towarzystwem Edukacyjnym Sokrates, wydawnictwem Pearson i Stowarzyszeniem PASE, zaś honorowy patronat nad konkursem sprawuje Burmistrz Dzielnicy Ursynów.

Dyktando składa się z 2 etapów – eliminacji wewnątrzszkolnych, w toku których wyłaniana jest grupa uczniów najlepiej radzących sobie z angielską ortografią, oraz finału, który rozgrywa się w Multikinie.

Pierwsza edycja dyktanda odbyła się we wrześniu 2014 roku na Ursynowie, a kolejne edycje  w 2015, 2016 i 2017 roku.

Dyktando wpisało się już na stałe w harmonogram ursynowskich wydarzeń i z uwagi na swą atrakcyjną formułę cieszy się dużą popularnością wśród młodzieży oraz nauczycieli.  W związku z reformą systemu oświaty edycja Super Spellers 2017 została przeprowadzona wśród uczniów klas II i III gimnazjów, a w kolejnych latach w klasach VII i VIII szkoły podstawowej.

Smart Owls Reading Club

Trudno przecenić korzyści wynikające z czytania. W procesie nauki języka obcego przekłada się ono na lepszą zdolność koncentracji i szerszy zasób słownictwa. Pomaga opanować poprawną ortografię i utrwalać struktury gramatyczne języka. Wzbogaca też wyobraźnię i poszerza wiedzę ogólną dziecka. Z tego powodu – w dobie smartfonów i gier komputerowych oraz mało optymistycznych statystyk dotyczących czytelnictwa w Polsce – postawiliśmy właśnie na czytanie.

Smart Owls Reading Club to autorski projekt czytelniczy realizowany w Sokratesie od 2015 roku. W jego ramach zachęcamy uczniów naszej szkoły – czyli nasze ‚Smart Owls’ do regularnego czytania książek w języku obcym oraz organizujemy konkursy literackie i czytelnicze dla dzieci z rejonu Ursynowa. Dodatkowo udostępniamy zasoby naszej biblioteki mieszkańcom dzielnicy, którzy nie uczą się w naszej szkole i przekazujemy książki i publikacje dla dzieci do ursynowskich szkół podstawowych. W ramach projektu przekazaliśmy dotąd szkołom kilka tysięcy książeczek dla dzieci. Nasz projekt czytelniczy połączony jest także z charytatywną akcją Read’n’Help, której celem jest zachęcanie dzieci do czytania w języku angielskim, a tym samym niesienie pomocy w zdobyciu wykształcenia uczniom szkoły w kenijskim Ayveyo.

Za każdą przeczytaną książeczkę czytelnicy otrzymują specjalny kupon, fundowany przez naszą szkołę, która co roku część zysku przeznacza na cele charytatywne. Kupony zbieramy przez cały rok szkolny, a ‚wyczytane’ w ten sposób fundusze przekazujemy na koniec roku szkolnego na konto fundacji New Life Mission, zapewniającej opiekę i wykształcenie ubogim dzieciom w Kenii. W roku szkolnym wyczytaliśmy wspólnie z uczestniczącymi w projekcie ursynowskimi szkołami 3000 zł, w roku 2018 – 3500 zł i mamy nadzieję na jeszcze lepszy wynik w roku szkolnym 2018/19.

Zachęcamy więc do czytania i dołożenia cegiełki do tego przedsięwzięcia. Informacje o działaniach Fundacji można znaleźć na na stronie newlifemission.pl